Blue Air Bucuresti Iasi, Iasi Bucuresti OB6001 OB6102 ~ Bilete la Concerte, Despre Concerte si diverse lucruri sociale si tehnice !

12 ianuarie 2016

Blue Air Bucuresti Iasi, Iasi Bucuresti OB6001 OB6102

Salutare!
Nemultumit de decizia CFR de a elimina trusa de calatorie de la vagonul de dormit m-am decis sa calatoresc la Iasi in interes de serviciu cu avionul.
Cursa Blue Air Bucuresti - Iasi - Iasi - Bucuresti este relativ noua, chiar prima care se doreste sa detroneze monopolul TAROM pe cursele interne.
Din nefericire pentru mine nu a fost o exerienta placuta la prima cursa aeriana interna si incerc sa relatez in acest post slaba organizare in caz de dezastru/vreme proasta a operatorului.
Eu am achizitionat un bilet cu 400 RON Bucuresti - Iasi (dimineata) si intoarcere Iasi - Bucuresti (seara). Speram ca in acest timp sa rezolv problema la Iasi, si seara sa ma intorc si sa imi continui concediul linistit alaturi de familie :) .
In achizitia acestui bilet am verificat si concurenta, care era insa destul de departe. De exemplu acelas bilet la TAROM costa in jur de 200 EUR, iar la CFR, vagon de dormit, 2 locuri in cabina 422 RON.
Sa revenim cu inceputul:
Dimineatza, Aeroportul Otopeni, toata lumea fericita, ma intalnesc cu "mama prietenului l'u fiica-mea" care lucreaza la TAROM si imi zice razand ca Aeroportul Iasi este inchis de 2 zile din cauza cetii si ca cei de la Blue Air pleaca si ne debarca la Bacau sau Suceava doar ca sa plece. Radem, glumim gen nu are nene cum ca la Blue Air are BOEING nu se compara cu ATR, salut, salut , safe flight, distractie !

Ne imbarcam, suntem in avion, DING-DONG capitanul va vorbeste:
- Aeroportul Iasi este inchis, o sa asteptam aici o vreme pana cand se ridica ceata!
Trece o vreme si decolam. Zburam rapid si ajungem deasupra Iasului! Acelas DING-DONG capitanul va vorbeste :
- Dupa cum puteti vedea la Iasi este ceata si nu se poate ateriza. O sa survolam orasul pana ceata se va ridica.
Au urmat tot felul de 8-uri deasupra Iasului, cand pe stanga cand pe dreapta sa vada toata lumea cata ceata e. Parca eram in desenele cu Tom si Jerry, sau Elsa, peste tot era senin numai deasupra Iasului era ceata. Companie nu avea nici o vina bine inteles. Dupa vre-o 2 ore de survolat, in care ne-am conversat cu echipajul pe tema combustibilului, bucurosi nespus de pretul biletului impartit la orele de zbor se aude iar DING-DONG:
- Compania a decis sa aterizam la Suceava, intrucat la Iasi nu s-a ridicat ceata.
Dupa ce am aterizat bucurosi la Suceava, capitanul ne-a zis:
- Compania a decis sa ramaneti in aeronava pana cand ceata se va ridica la Iasi si pueti folosi linistiti toaletele.

Dupa inca vre-o ora de stat prin avion, in care am mai baut un "Ness", conversatii, legari de prietenii, capitanul ne anunta ca la Iasi nu s-a ridicat ceata si calatoria noastra se opreste aici. Afara ne vor astepta autocarele care ne vor duce la Iasi.
Am coborat veseli la ora 12 din avion, speram ca in aeroport-ul Stefan Cel Mare inaugurat cu mare fast gasim ceva de mancat/baut, dar, ne-am inselat. Era doar un aparat de cafea, cu 1 RON cafeaua insa.

Afara agitatie maxima, unde e autocarul? Cand vine? Intre timp a aterizat si o aeronava Tarom de dimensiuni mai mari, Londra - Iasi, care tot asa nu au putut sa aterizeze la Iasi. Copii in carucior, tensiune, ora 14, se vede in zare un autocar! Un moldovean acolo la sol ne-a aranjat si a zis ca primulautocar este pentru cei cu bilet tarom si nu poate sa amestece calatorii. Dar stati linistit ca vine si autocarul de Blue Air.

Deja eram panicat, ca se facuse ceasul 2 si autocarul nu mai venise, era clar ca nu pot termina treaba care o am de facut si sa prind cursa de seara inapoi. Incerc sa sun la Blue Air sa vad cum se procedeaza cu schimbarea, cu timpul pierdut, formez 0374 281 841 imi raspunde o doamna, ii povestec treaba si imi spune ca nu poate sa ma ajute ca ea e de la vanzare bilete si sa formez 0903 760 130 ca acolo se suport tehnic cu schimbari cu informatii. Incerc si acest numar si telefonul imi zice BEEP-BEEP, apelul nu se initializa. Astept auntci. Autocarul cu pasageri Tarom plecase si urma sa vina si cel de Blue Air.
Din zare vine un microbuz mic care trebuia sa ia pasagerii blue air. Moldoveanul de la sol ne zice ca sa mai asteptam 15 minute ca pe drum e si autocarul, si daca nu incapem in autocar foloseste microbuzul, ca e totul sub control. Asteptam. Vine in final si autocarul, ne urcam si surpriza .... ramansesem prea putini pasageri pentru autocar, in jur de 15 (fiecare isi gasise cum sa plece spre Iasi sau pe unde aveau nevoie) si ne propunem sa luam microbuzul :)
Facem transferul repede si "decolam" spre Iasi, aproximativ 2.30 ore.

Ajunsi la Iasi, microbuzul ne lasa la gara, nicidecum la aeroport cum te-ar lasa un avion. Toata lumea era fericita mai putin eu, care aveam de rezolvat la biroul Blue Air viitorul meu. De telefonat nu puteam, la aeroport nu m-a dus, aiurea.

Dintr-o data suna telefonul, un numar de fix pe care nu il aveam in agenda. Buna ziua, Blue Air, cutare, ii zic nene, pe voi vream sa va sun da nu se putea. Imi explica ca zborul meu Iasi - Bucuresti nu merge in seara aceasta si au o oferta unica de transfer la bucuresti cu autocarul sau sa schimb biletul pe a doua zi dimineata. I-am explicat ca abea am ajuns si nu stiu inca ce vreau, dar 99% vreau banii inapoi pe zbor, ca daca rezolv treaba ma intorc cu trenul. Parca l-am lovit cu ceva. tot ce era posibil era un voucher de calatorie valabil pana in octombrie in valoare de 100 de lei. Am zis ca abea am ajuns si sa ma sune in jurul orei 8 sa ma lamuresc clar daca termin treaba sau trebuie schimbat biletul.

La ora 8 nu a mai sunat nimeni, eu m-am luat cu treaba si am ajuns la concluzia ca nu pot termina treaba sa ma intorc cu trenul si nici abionul de dimineata nu puteam sa il iau asa ca a doua zi in jurul orei 12 sun la Blue Air sa vad ce au de gand. Sun in prima faza la numarul gratuit unde imi spune ca trebuie sa sun la ala contra cost. Ii explic doamnei ca mie imi face Beep Beep si nu suna, inca un raspuns stupefiant mi-a fost dat sa aud : - Unele retele de telefonie mobila nu pot fi folosite sa apelati acelas numar, daca aveti RDS sigur nu merge. Ii spun ca am RDS si m-a sfatuit sa caut alceva, Orange, Vodafone ceva, sau sa merg la aeroport sa rezolv treaba. Dupa ce am facut rost de "un Vodafone"  sun si in cel mai scurt timp imi schimba biletul Iasi - Bucuresti la avionul de seara.

Si asa s-a incehiat zborul meu de o zi in doua zile de la Bucuresti la Iasi si inapoi.

A scris ulterior la Blue Air sa imi deconteze noaptea de hotel petrecuta la Iasi din cazua lor oarecum, dar nu au dorit, spunand ca daca am schimnat biletul era tot ce puteau face conform regulilor internationale. Nu am mai avut puterea sa mai lupt ! Cert este ca nu se deconteaza hotel in astfel de situatii (aeroport inchis din cauza conditiilor meteorologice).

Asa ca mai ieftin ca avionul decat cu trenul este undeva la mijloc !
Totul e sa ai noroc si sa nu te grabesti !



-

Niciun comentariu: